Thursday, March 29, 2007

生死情未了

昨晚特地抱病去佛光山上课,昨晚很可惜,没有机会看到前世……但是昨晚的课题也挺精彩的,我们探讨了[濒死经验与轮回]。老师透过种种的研究与调查报告,结果显示有经理过濒死经验的人实在太多了,这只是种很普遍的一种现象。或许大家都有类似经验,不过却感觉模糊罢了。昨晚,头还是微微阵痛,因此无法专心听课……但是我有做了些笔记,待会下了班在回去上网寻找相关资料……过后再贴上与大家分享吧!

不过在这之前,有几道问题想要向个位提问,欢迎大家踊跃留言分享,以便我作为作业参考用途,谢谢!

(欢迎大家将问题传播出去让您的亲友也一起作答,如果不便可以不必写上名字,只要填写性别与年龄就可以了,谢谢!)

问题1:你相信有死后的世界存在吗?

问题2:你有经理过濒死经验吗?(例如:灵魂脱体、见到光明、去某个陌生的空间、遇见已逝世之人等等)

问题3:如果你有机会选择重来人间,那么你在这一生最想做的事又是什么呢


*****************

今晚就收到秀容的来电,她希望听听关于我昨天所提出的问题的看法

好吧!我也同样回复我的经验:


问题1:你相信有死后的世界存在吗?

我的确相信!可能就在我们周围,只是次元空间的不同罢了。虽然生活在不同空间,但是相信生活还是会一样吧!最主要的还是靠我们心识,平时灌输什么种子进去,就会长出什么结果。同样的道理,我非常鼓励大家现在开始,在自己的意识里规划对自己未来世界的蓝图,好让自己以后回到自己美好的“心”世界。佛陀当初不也曾是苦口婆心的宣说了[阿弥陀经]吗?目的就是要我们往光明、理想的地方去……

我知到我妈非常喜欢漂亮的花朵,于是都常常鼓励她去自我观想并且规划她自己以后的“净土”,她非常欢喜,还告诉我她以后的“花园”会有好多好多的康乃馨还有粉色玫瑰!唔……想像起来还挺浪漫的嘛!于是我还不忘告诉她,那就以后可以每天开放花园让大家欣赏咯!她支吾了一阵子,才回答我说:“可以是可以啦,不过入门票每人要收5块钱!”(晕倒……)


问题2:你有经理过濒死经验吗?(例如:灵魂脱体、见到光明、去某个陌生的空间、遇见已逝世之人等等)

我本身还没碰过类似经验,但是有一件事一直发生在身上好久了。就是每当我开始要入睡的时候,身心放松之际,突然就会感觉好像眼球转得很快,眼皮一直眨个不停,接着眼前就会清楚的显示出很奇怪但却又非常真实的画面:我看见一道很长很长的走廊,像是很陈旧的建筑屋,接着走到尽头发现一个铁制的旋转楼梯,此时隐隐约约看到有人从楼梯走下来,看不见那整个人只是看见双脚而已,心里会很恐惧之后就恢复了!几乎每次都是同样的画面,而且由头到尾都是很清楚自己在做什么的,有一次在坐禅时也经历同样的过程。我真的不明白发生什么事,到底有些什么启示呢?以前会很挂碍,但是现在听妙扬法师的解说之后就已经释怀了。现在还不时会发生,但是就把它当电影看咯!



问题3:如果你有机会选择重来人间,那么你在这一生最想做的事又是什么呢?

我会修正自己的习气,把握机会多结善缘,重新搞好人际关系,更多时间给家人和自己,还有继续保持学习的心态处事…… 但是话又说回头,其实有些事情是不必等到来世才做的……就应该打从现在开始实践、实现,往往很快就可以如愿地感受到成果的喜悦哦!


谈生论死,没什么好避忌的!毕竟这是现实的生命课题,迟早都需要面对的……
我很欣慰我的妈妈也逐渐能够接受这样的观念,她以前如传统思想妇女一般,思想保守而且避忌谈[死],但是自从我开始研究生死课题之后,我甚至提出我想继续进修[生死学],她起先反应错愕,还问我学了有什么用途。我于是告诉她,了解了生死课题以后,你会更加清楚你人生的目标与意义,会更加珍惜你身边的人事物,同时更积极去实践理想。除了自己受用以外,也还可以将你的所学利益群众。她听了之后若有所思,也不反对我去念书咯!


(转载自:红龟粿心情部落)

2 comments:

Anonymous said...

我的人生很平淡~没有大起大落,也没因缘遇到什么灵异事件....所以觉得自己是个有福报的无聊人,哈!

没遇过并不表示不相信,只是我们生活在不同空间~

Anonymous said...

I belived there is God and thus there is ghost.

If not I will not become a buddhist. I have a stable job and graduate with a diploma is not easy due to family financial condition in my teens. When I am young, I have the habit of going to goddess saying that please let me complete my study no matter what. I believe she has the power to protect anyone who seek for her help.


Also, I have dreamt of 4D when I am in my teens and that number struck a first price. Strange enough, my mum who is very into "Wen shen" has gone to ask for 4D number on the same day. While for me, I see that Goddess has helped me. This money and my part-time job have helped to covered my daily expediture for 3years without taking money from family.

I can also rececived happy emotion from the family members though I am not at home. E.g I will call home and ask whether someone in the family has strike lottery(it happen at least twice). I don't know why I received the telepathy, but it never happen again when I stepped into my 18. At this time my relation with my mum has become "different", she had lost my respect for her. Not sure this could be the reson of "lost" telepathy from the family.

Another incident is I heard " sound" calling my nick name when I am in Indonesia a few years back, which later I confirmed none of the people in that house called me. I did not see all this with my naked eyes but I do feel that this is unusual experience.

When I am in the age of 6, I sat in a temple for 2 hr to request to go to "Heaven for a tour", a uncle taught me to do that. I am not too sure whether he is just teasing me or so. But that night I did go to a place which fill with smoke and lotus(can't remember too much), I am not too sure whether that I am in heaven .

In my primary sch, a teacher tell us about Buddhism and retribution, I accepted the idea fully. Till date, most of my primary school classmate still keep in contact with this teacher.

I do not have death experience before.

For my next life, I want to be a man. I want to be born into a Buddhist family. I always see that woman do have inconvenience in life compare to man.