Tuesday, May 15, 2007

母亲节文章




“母亲” 使每一个宗教,每一个民族歌颂的伟大人物。 他们之所以伟大是因为她们无微不至的爱与无私奉献太容易被人们忽略而成为理所当然。

一样,我也有个让我骄傲的母亲。她像万千的勤劳的华人妇女一样宽厚,仁慈,善良以及乐于助人。我的可爱的母亲有五个女儿。她就像大海一样,包容我们每一个顽皮和叛逆。与许多新加坡青少年不同的事,我们的成长诗伴随着些许伤痛,无奈和艰辛的。因为在我们还是未成年的学生时,我们患有癌症的父亲在某一年的农历新年佳节期间里,很新德里我们而去,与世长辞。从此,我们便带着忧伤的回忆过着新年。

当时,望着五个单纯的孩子,她默默地承担起扶养我们成长的重任。除了抚养之苦,还有教育之难。叛逆年龄的我,屡次凡挫伤了母亲的心。甚至要被校长赶出学校。当大家都几乎放弃我的时候,母亲对我谆谆教诲,又求又劝,一年又一年耐心观察着我的点点滴滴,也一同伴随着我跨越人生最艰难的阶段。最终,使我重新走回正途。而对母亲的恩情,关怀与宽容,虽不愿直接表达但我也开始收检自己的行为,远离不好的朋友,改掉许多坏习惯。步入勤工俭学的行例,十三岁便开始边打工边上学比贴补家用。每天下班后就尽早赶回家帮妈妈做家务。渐渐地,我才发现原来做家务也是一件非常累的事,更何况他还要赚钱养整个家。此时此刻,我不再把母亲的爱当作理所当然,因为深深地体会到世界只有母亲是唯一不曾放弃过我的人。每当我受到挫折时,母亲都默默的安慰及给于支持。当我快乐时,也与我一同分享快乐。就这样,一手带大我们五姐妹。

或许,在别人的眼中,我的母亲不是什么风云人物,而是那么的平凡,但却在我的心理,站占了无可取代的地位。就是因为她的不离不弃而造就了今日坚强的我。母亲的爱也使我们五姐妹团结和睦,其乐融融,相亲相爱。人生虽苦,但有了一个这样的母亲,我非常知足,幸福,也以她为荣。我们对于母亲的爱,是不能用言语来表达的。我只能说,如真有未来是4,她还是我的母亲。



By Joey (秀容)

8 comments:

Anonymous said...

Wah,

I am so surprise that your chinese is good and ....touching. Very direct, clear and simple essay.

I really have problem writing a complete essay nowadays.

Good job, keep it up.

Warmest Regards,
Hwee Cheng

Anonymous said...

i'm not surprise at all leh~ xiurong is quite a all rounded person, bilingual oso....but i'm multilingual lah! haha!

Anonymous said...

Haha... I'm also impressed by her artical... Well Done Joey.

Feel free to write more sharing in future... ^_^

Anonymous said...

i oso want pose my family foto on the blog...haha

Anonymous said...

yeah lor... her chinese is really good!! i need to take out dictionary as i type this out... h ahah aa.... lotsa words i dunno how to pronounce or means what... h ah ah ahaa

joey....
write more for us!!!
hah a hah aa


yuyun.....
if you willing.... welcome you to share with us also...
ha a haha h aaa

Anonymous said...

As long its Straight fr e heart, evryone can write one oso.. :-> I've read Ur'sss articles prev, much better than mine.. I shd learn fr U all instead.. (Reli lor).. Xie xie ni men..
Xueli, Share One wif us 2 if possible..I kw U feel it deeply.. Lkin 4ward!

Aumituofo..

Anonymous said...

Joey...

if you go to my blog and see, you'll find out how i feel also from there.... hahahahaa


on your side... keep it up!
hope to see more of your "thinking"...

Anonymous said...

Haha... How abt others?

Try to write & I'll help to post up :)